Zdravé potraviny

Dvanáct potravin, po kterých zhubnete.

Tápete, které potraviny jsou vhodné pro spalování tuků? Jednoduše takové, které mají ve velkém objemu co nejméně kalorií a vy si jich můžete dopřávat velké množství, aniž byste museli mít strach, že přiberete. Poradíme vám, které jsou ty nejlepší.

1.    Fazole

Je známo, že větší množství vlákniny v potravinách navodí pocit sytosti. V tomto ohledu vás mile překvapí např. fazole, které obsahují nejen spoustu vlákniny, ale rovněž bílkovin, což jistě ocení vegetariáni. Vyhněte se však fazolím z konzervy, kvůli vysokému obsahu cukru nejsou při spalování tuků ideální.

2.    Ovesné vločky

Základem zdravého životního stylu je vydatná snídaně. Při redukci váhy se obecně doporučuje omezit pečivo, zejména to bílé. Abyste se i přesto dostatečně nasytili, sáhněte po ovesných vločkách. Dokážou skvěle prodloužit dobu, po kterou se budete cítit nasyceni. Před konzumací je namočte přes noc do vody či mléka. Zvýšíte tak jejich stravitelnost.

3.    Zelený čaj

Pozitivní účinky zeleného čaje jsou obecně známy už dlouhá staletí. Zelený čaj nejenže potlačuje únavu, povzbuzuje mysl a působí jako antioxidant, ale především je výtečný spalovač tuků. Alespoň jeden neslazený šálek denně dokáže malé zázraky.

4.    Ořechy

I když bude vaše úsilí při shazování nadbytečných kilogramů sebevětší, při absenci tuků ve vašem jídelníčku se vám to dařit nebude. Důležité je mít pod kontrolou jejich množství. Tím vůbec nejlepším zdrojem zdravých tuků jsou ořechy a nejrůznější semínka. Můžete je vmíchat do jogurtu, do salátů, ovesné kaše, zkrátka kam jen vás napadne. Fantazii se v tomto případě meze nekladou.

 

5.    Stévie

Pokud si svůj život nedokážete představit bez sladkého, a přesto chcete zhubnout, sáhněte po stévii. Toto přírodní sladidlo je totiž téměř bez kalorií a osladit dokáže víc než cukr. Použít ji můžete k oslazení kávy či čaje, ale rovněž i jogurtu a také při pečení.

 

6.    Houby

Být zasycen a přitom do těla dostat méně kalorií. To je, oč tu běží! Dokonalou potravinou jsou pro tento účel také japonské houby shiitake nebo docela obyčejné žampiony. Dají se připravit na mnoho způsobů a chutnají znamenitě.

7.    Hořká čokoláda

Sem tam nějaký hřích lze odpustit i při dietě. Chce to ale hřešit s rozumem. Dva čtverečky 70% hořké čokolády jsou tou správnou cestou. Žádnou dietu neohrozí a ten pocit slasti v ústech vám zabrání v nájezdech do lednice či do spíže.

 

8.    Cuketa

Jednou z potravin, která má díky vysokému obsahu vody minimum kalorií, je cuketa. Je vhodná při sestavování jídelníčku při redukční dietě, protože lze skvěle použít pro optimální zvětšení objemu jednotlivých ingrediencí. Skvěle chutná s těstovinami, připravit z ní lze cuketový moučník i slané placičky a rovněž vynikající polévka.

 

9.    Tvaroh

Bílkoviny a zase ty bílkoviny. Při hubnutí jsou zkrátka nezbytné. Nejen z tohoto důvodu by se měl tvaroh stát vaším věrným společníkem. Pokud zvolíte jeho nízkotučnou variantu, bez výčitek můžete zkonzumovat celou vaničku, která vás zasytí, aniž byste následně přibrali na váze. Tvaroh můžete ochutit již zmiňovanou stévií nebo trochou medu. Připravit z něj můžete nejrůznější krémy, pomazánky a dipy, jež se hodí k čerstvé zelenině, kterou můžete chroupat místo kalorických chipsů při večerním sledování televize.

 

 

10. Avokádo

Další možností, jak získat »hodné« kvalitní tuky, je avokádo. Pokud vám nezachutná samotné, připravte z něj známou pomazánku guacamole nebo ho rozmixujte třeba s banánem a tvarohem na chutnou přesnídávku.

 

11. Vejce

Ano, vejce sice zvyšují cholesterol v krvi, ale především ten dobrý, který nás chrání před onemocněním srdce a před infarktem. Obecně se doporučuje sníst jedno vejce denně, při snaze zhubnout klidně i dvě, protože našemu tělu dodávají slastný pocit nasycení. Protože žloutek obsahuje tuk, doporučujeme oddělit ho od bílku, který má minimum kalorií a naši touhu zhubnout jen podpoří.

 

 

12. Červená řepa

Červená řepa je právem považována za královnu české zeleniny. Přesto je bohužel často v našich jídelníčcích opomíjena. Díky velkému množství vlákniny podporuje imunitu a činnost střev a zároveň čistí krev. Velké množství železa a kyseliny listové v ní obsažené navíc snižuje únavu. Při redukční dietě doporučujeme řepu konzumovat nastrouhanou v salátech či v těstovinách.